4 Φεβ 2008

Περί λογοκρισίας...

Μεταφέρω τη κουβέντα που έχει ήδη ξεκινήσει σε νέα ανάρτηση για να (επανα)τοποθετηθούμε (sic).
Άλλωστε τα σχόλια σχετικά με τη λογοκρισία είναι off-topic σε σχέση με την ανάρτηση του revan (φαντασματάκια από το παρελθόν)...


Θα ξεκινήσω και πάλι με αναφορά στο Μπαμπινιώτη:
λογοκρισία: η περιοριστική επέμβαση στη δράση κάποιου.

Πρώτα το γεγονός:

Ένας εκ των διαχειριστών (forns) αποφάσισε να διαγράψει κάποια σχόλια.
Οι διαγραφές μπορεί να έγιναν για τους εξής λόγους:

1. Η διαγραφή έγινε λόγω άσεμνου (εθνικιστικού) περιεχόμενο.
2. Η διαγραφή έγινε επειδή ήταν εκτός (μα τελείως όμως) θέματος σε σχέση με την αρχική ανάρτηση και κυρίως επειδή ήταν στη λογική της αναπαραγωγής ενός συγκεκριμένου άρθρου μέσω αχαλίνωτης αναδημοσίευσης σε ιστολόγια μέσω σχολίων. Μιας αναδημοσίευσης, η οποία αν γραφόταν σαν νέα ανάρτηση θα γινόταν δεκτή.
3. Συνδυασμός και των δύο.

Στη δεύτερη περίπτωση δε μπορούμε να μιλάμε για (σοβαρή) λογοκρισία.Το πρώτο λοιπόν είναι να ξεκαθαρίσει ο forns για ποιον από τους παραπάνω λόγους τα διέγραψε.

Προσωπικά, θα άφηνα τα σχόλια αν και είναι προφανές ότι αν είχαν εθνικιστικό περιεχόμενο (κάτι άκουσα για συνεντεύξεις του Πατακού) τα θεωρώ αισχρά. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι όχι τόσο το περιεχόμενο (το γράφω στ’αρχίδια μου), αλλά το πρακτικό της υπόθεσης: ότι δηλαδή σχόλια-σεντόνια πνίγουν τα επόμενα και πρέπει να κάνεις 300 (τρακόσα) pagedown.

Προτείνω:

1. ας επανέλθουν τα σχόλια (έτσι για να δούμε και τι χάσαμε)
2. να τοποθετηθούμε στο ερώτημα: δεχόμαστε αβασάνιστα κείμενα κάθε περιεχομένου στο ιστολόγιο (και μιλάω για αναρτήσεις, οπότε δεν υπάρχει το γραφειοκρατικό πρόβλημα με τα σχόλια που ανέκυψε μέχρι στιγμής);
ή για να το διατυπώσω πιο χοντρά: αν κάποιος δηλωθεί στη συντακτική ομάδα και ανεβάσει ένα κάλεσμα σε συγκέντρωση της Χρυσής Αυγής, το δεχόμαστε; Ακραία ίσως περίπτωση, αλλά προβοκατόρικη για να ανοίξει κουβέντα…

Με άλλα λόγια, μήπως κάποιοι είναι υπέρ κάποιας μορφής λογοκρισίας; Και ποιος βάζει τα όρια (αν υπάρχουν); Οι διαχειριστές; Ο Βασιλειάδης; Δια βοής; Δε παίρνω θέση (ακόμα) που λέει κι ο Δ., πείτε εσείς…

Μου προκαλεί πάντως αίσθηση το ότι δε βρέθηκε κανένας από εκείνους που έγραψαν τα συγκεκριμένα σχόλια να πει, μαλακία ρε σεις κλπ κλπ, γιατί κλπ κλπ.
Προβοκάτσια σύντροφοι, προβοκάτσια...

Εκ της συν(διαχείρισης)…


ΥΓ. Όπως και στη συγγραφή, έτσι και στη (συν)διαχείριση δεν υπάρχει συλλογική ευθύνη
ΥΓ Ρε συ tragedian, γιατί δε το ξανανοίγεις το μαγαζί; Αφού έχεις ρεύμα... Θα ξανάρθουμε (λέμε τώρα) αβασάνιστα...

38 σχόλια:

forns είπε...

Τελικά δεν θα φορέσει τη φανέλα της Εθνικής ομάδας ο Ιεροκλής Στολτίδης στα φιλικά με Τσεχία και Φινλανδία στην Κύπρο. Ο έμπειρος μέσος έφτασε στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», λίγο πριν την αναχώρηση για τη Μεγαλόνησο, μίλησε με τον Ότο Ρεχάγκελ, ζητώντας από εκείνον την εξαίρεσή του από το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα. Αίτημα το οποίο έγινε δεκτό.
***
Πέντε μήνες μετά το πολύκροτο διαζύγιό του με τη Σεσιλιά, ο 53χρονος Γάλλος πρόεδρος ντύθηκε για τρίτη φορά γαμπρός και επιβεβαίωσε τις φήμες που οργιάζουν εδώ και μήνες εντός και εκτός Γαλλίας. Ο γάμος έγινε το πρωί του Σαββάτου στο Μέγαρο των Ηλυσίων, παρουσία περίπου 20 ατόμων, φίλων και στενών συγγενών του ζεύγους, όπως επιβεβαιώθηκε με λακωνική ανακοίνωση. Ανάμεσά τους η αδελφή της Κάρλα Μπρούνι, η γνωστή ηθοποιός Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι, η μητέρα της Μαρίζα Μπορίνι, η μητέρα και οι γιοι του Γάλλου προέδρου, καθώς και ο ηθοποιός Βενσάν Περέζ.
***
Τρίτη αναβολή στη συζήτηση των μνημονίων συνεργασίας ΔΕΗ με RWE και Χαλυβουργική, μετά τις έντονες αντιδράσεις της ΓΕΝΟΠ το περασμένο Σάββατο, αφήνει πλέον περιθώρια για πλήρη εγκατάλειψη των κοινών σχεδίων, ιδίως στον λιθάνθρακα.
***
……Την Κυριακή που μας πέρασε , κάποια φίλη είχε πάει με τον πιτσιρικά της στο *** του ***...

Κάποια κοπέλα εκεί , έχασε τον δικό της γιο προς στιγμήν ... Αμέσως και προς τιμήν της διοίκησης του πάρκου οι πόρτες κλειδώσανε και ξεκίνησε η αναζήτηση του πιτσιρικά.. Μετά από λίγη ώρα βρέθηκε στις τουαλέτες , αναισθητοποιημένος , ξυρισμένος και φορώντας σκουφί , έτοιμος για "δρόμο" δηλαδή ...

Μέσω ενός φίλου , που εργάζεται στο διοικητικό κομμάτι του πάρκου, μάθαμε ότι η εταιρεία πλήρωσε πολλά για να μη μαθευτεί το σκηνικό, το οποίο με κάνει αν μη τι άλλο σκεφτικό για το πόσα ακόμη έχει καλύψει η ...

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ και όχι μόνο...

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ...

loumboubamboula είπε...

ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΦΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ


Σ’ ένα μικρό καφενείο, χωνευτίρι φυλών, κάπου στο κάτω μέρος της πλατείας Όλγας μια μικρή ομάδα ακροαριστερών-αντιεξουσιαστών της συμπαθούς φράξιας του φοιτηταριάτου συζητάει και αντιπαρατίθεται επί των φοιτητικών(ξέρετε, καταλήψεις, πορείες κλπ.).Ο μπαξές έχει απ’ όλα από απολογισμό της αποτελεσματικότητας των κινητοποιήσεων και επιθέσεις της μιας παράταξης στην άλλη για τις πρακτικές που ακολούθησε μέχρι ουτοπικές θεωρήσεις του τύπου τι ωραία που θα ήταν να κολεκτιβοποιήσουμε το πανεπιστήμιο και αναφορές σε ξυδοκατανύξεις και τρελά γλέντια (από αυτά που κάνουν οι βδελυροί φοιτητάριοι στις καταλήψεις με ναρκωτικά παρτούζες και προβολές ταινιών ΘΟΥ-ΒΟΥ).
Ομάδα παρεπιδημούντων εξηντάρηδων χαμηλόμισθων (ή απλώς γκρινιάρηδων) εγκαταλείπει τη συζήτηση που είχε επί των ποδοσφαιρικών και μπαίνει δυναμικά στη συζήτηση με ατάκες του στυλ:
“τα λευτά που σπαταλάτε είναι των γονιών σας, με τις μαλακίες που κάνετε ο γιος μου θα πάρει πτυχίο του αγίου πούτσου κ.α.” Τα αίματα έχουν ανάψει για τα καλά.
Μια παρέα γιαγιάδες , φίλες της γυναίκας του ιδιοκτήτη, κρατάνε το ίσο στον εξάψαλμο με κοινωνικά σχόλια του τύπου :” τα παιδιά μας που δυστυχάνε, που έχουνε ξεκόψει από πατρίδα, θρησκεία , οικογένεια”. Το σχόλιο μάλιστα μιας εξ αυτών , για κάτι γαμοσταυριλίκια που πέσανε , πυροδοτεί μια συζήτηση μεταξύ μιας αντιεξουσιάστριας φοιτήτριας γλωσσολογίας και κάτι διορισμένων φιλόλογων που μέχρι εκείνη την ώρα έπιναν αδιάφορα τον καφέ τους.
Κάνουμε σούμα της κατάστασης. Οι μισοί εκ των φοιτητών τσακώνονται μεταξύ τους καθώς και με τους μισούς από τους εξηντάρηδες για τις καταλήψεις, οι άλλοι μισοί από τις δύο ομάδες τσακώνονται για τα αθλητικά. Οι φιλόλογοι με τη βοήθεια της εκκολαπτόμενης γλωσσολόγας αναλύουν τη χρήση της σκληρής γλώσσας στη λογοτεχνία και κατά συνέπεια το ρεύμα των Μπιτνικ. Ένας τύπος συζητάει με μια μπάνικη κορασίδα που κουβαλάει ένα βιολί στην πλάτη , για τις μουσικές τις προτιμήσεις ενώ οι γιαγιάδες σε ρόλο τραγικού χορού σιγοντάρουν επί παντός επιστητού. Ακούγονται από χοντροκομμένα αστεία και προσωπικές προσβολές μέχρι ιστορικές αναφορές και βαθυστόχαστες θεωρήσεις. Γενικά ο χορός καλά κρατεί.
Αυτή ακριβώς τη στιγμή διαλέγει να κάνει την εμφάνησή του ένας γεροδεμένος μαντραχαλάς με ξυρισμένο κεφάλι, παντελόνι παραλλαγής , αρβύλες και ένα μπλουζάκι με τα μούτρα του Καρατζαφέρη . Ξετυλίγει έναν τεράστιο πάπυρο φέρνει μια ντουντούκα στο στόμα και αρχίζει να διαβάζει με όλη τη δύναμη της φωνής του την ιδρυτική διακύρηξη του ΛΑ.Ο.Σ. Όσο για την υπόλοιπη κουβέντα αρχίδια στο μυστρί. Σας θυμίζει κάτι; Εγώ πάντως δεν παίρνω θέση εσείς τι γνώμη έχετε(που θα έλεγε και ο johny the butcher)?

Ανώνυμος είπε...

προσπαθωντας να δικαιολογηθεις.... με αυτο το σχολιο τα εκανες χειροτερα!! το συγκεκριμενο σχολιο ειναι πιο "σχετικο" (για τα γουστα μου ε!,)απο οτι το κειμενο και αν πρεπει να διαγραφει κατι αυτο ΘΑ ηταν ...το κειμενο!!

bastakas είπε...

@ forns:οκ, έξυπνο το σχόλιο, αλλά επί της ουσίας;

@loumba: στο τέλος όμως τι κάνεις, τον αφήνεις να φωνάζει με τη ντουντούκα ή του πετάς ΄το μυστρί στο κεφάλι; όχι φίλε μου, να πάρεις θέση...

@κόκκινο αυτί: ποιος πήγε να δικαιολογηθεί; Γιατί πρέπει να διαγραφεί το κείμενο; Ποιος σου τράβηξε το αυτί; Με μπέρδεψες!
Αν μπορείς εξήγησε τα λίγο...

Ανώνυμος είπε...

απαντησεις σε ερωτησεις.

1. ο Διεγραφεας!
2. και γιατι οχι? (αφου αρχισαμε τη κολοκυθια να τη συνεχισουμε )
3.Κανενας! Μονος μου μου το τραβαω για να κοκκινησει.

ΠΙ.ΕΣ. (αυτη η γαμημενη λεκτικη επαληθευση με κουραζει ε,ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ!)

scoopy είπε...

Καλο. :-) Ας απαντήσει ανοιχτά κανείς και στο αρχικό post.

Είναι όμορφο πράγμα να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που να διατυπώνονται σε ένα χώρο. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ενδιαφέρουσα η συζήτηση (ανταλλάσσονται απόψεις, αντικρούονται επιχειρήματα, πέφτει και κανένα βρισίδι :-)). Όμως στην περίπτωση για την οποία ξεκίνησε όλη η κουβέντα νομίζω ότι δεν είχαμε κάτι τέτοιο. Τα κείμενα-ανακοινώσεις-copy paste όχι απλά δεν ασχολούνταν με τα αρχικά posts, αλλά ούτε και με τα επόμενα comments που τα σχολιάζανε(δεν απάντησε ποτέ κανείς στην κριτική...). Δεν είχαν σκοπό το διάλογο, την ανταλλαγή απόψεων... Και με το τεράστιο μήκος τους απέτρεπαν κάθε προσπάθεια συζήτησης (φανταστείτε το φαινόμενο να συνεχιζόταν). Νομίζω ότι πρόκειται για μια μορφή επίθεσης, και πιθανώς μηχανικής. Είμαι υπερ της ελεύθερης ανταλλαγής των απόψεων και φοβάμαι ότι τα συγκεκριμένα comments μπορεί και να το παρεμπόδιζαν αυτό σε ένα βαθμό.

Όταν κάποιος κάνει ένα post, περιμένει από αυτούς που το διαβάζουν μία αντίδραση, ένα feedback. Ακόμα και η απουσία σχολίων μπορεί να εκληφθεί ως μήνημα, π.χ. ότι το post δεν ήταν ενδιαφέρον. Όταν όμως κανείς απάντά άλλα αντί άλλων συστηματικά είναι λίγο σαν να γράφει τον άλλον (που αφιέρωσε κάποια ώρα για να γράψει τις μαλακίες του) στ' @ρχίδια του.

Αν κάποιος θέλει να σχολιάσει κάτι άσχετο, μπορεί να κάνει το δικό του post ή ακόμα μπορεί να σχολιάσει στο shoutbox στα αριστερά της σελίδας.

Τώρα εγώ πιστεύω ότι το κείμενο των συγκεκριμένων σχολίων θα μπορούσε να είναι προσβάσιμο με κάποιον τρόπο, για να δουν όλοι τι έχασαν... Αν γινόταν εύκολα θα πρότεινα όλα αυτού του τύπου comments να μπαίνουν σε κάποιο off-topic section (αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι εύκολο!).

scoopy είπε...

Όσο για το αν θα υπάρχει κάποιου ίδιου λογοκρισία στα post είναι μεγάλο θέμα.. Δεν πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε 100% με αυτά που έχουν κατά καιρούς γίνει post στο "Αβασάνιστα", πάντα θα υπάρχουν διαφορές. Από την άλλη βέβαια το blog το συντηρούν κάποιοι άνθρωποι και θεωρώ λογικό να έχουν έναν λόγο παραπάνω... Θεωρητικά είμαι υπέρ της ελευθερης διακίνησης απόψεων. Άλλωστε σε ότι αναρτηθεί μπορεί να υπάρξει η αντίστοιχη απάντηση.
Νομίζω ότι αν υπάρχει διάθεση για διάλογο και όχι για απρόσωπες ανακοινώσεις όλοι οι "καλοί" χωράνε...

loumboubamboula είπε...

Σε άτομα που διαφωνούμε ιδεολογικά και ανήκουμε αλλού ταξικά και θέλουν να αντιπαρατεθούν με βάση τη δυναμική και τα θέματα που προκείπτουν από το blog και να εκφράσουν την προσωπική τους άποψη δίνω όσο χόρο θέλουν(άσχετα αν θεωρώ πως λένε μαλακίες).
Σε εντεταλμένους διαδικτύακούς φασιστοτρμπούκους που έχουν σαν εντολή από τα αφεντικά τους να στήνουν καραούλι στο δίκτυο μήπως βρουν καμιά χαραμάδα να χωθούν για να κάνουν τη φασιστοπροπργάνδα τους δε δίνω ούτε σπιθαμή.Όξω πούστηδες απ την παράγκα.Το μυστρί και τ' αρχίδια στο κεφάλι.Διαγραφή με τρέλα.Am I clear?

bastakas είπε...

@ red ear: οκ, τώρα τα κατάλαβα όλα. Για τη λεκτική επαλήθευση έχεις δίκιο. Τη βγάλαμε...

@ρεβαν: κάποιοι 'καλοί' δε χωράνε. Το εξήγησε σύντομα και ωραία ο λουμπα.

@loumba: γες, άι αγκρί

scoopy είπε...

Είμαι υπερ της διαγραφής ενός σχολίου, αν (και μόνο αν) αυτό δεν έχει σχέση με τις απόψεις που εκφράζονται, αλλά με το γεγονός ότι καθιστά δυσανάγνωστο και μη λειτουργικό το blog και δημιουργεί υποψίες για τον τρόπο με τον όποιο υποβλήθηκε...

scoopy είπε...

@bastakas:Ίσως και να έχετε δίκιο... Βεβαια αυτό είναι μια μορφή λογοκρισίας. Σε σχέση με το "άθλιο παράδειγμα" πάντως πιστεύω ότι το σημαντικό θα ήταν τα σχόλια τα οποία θα ακολουθούσαν από όλους και θα ήταν ίσως προτιμότερα από μια διαγραφή...

tragedian είπε...

#1η παρέμβαση

Λαέ της Φρουτοπίας,
Φίλες και Φίλοι,

Ποιος κυβερνά αυτό το μπλογκ? Αυτό είναι αναμφισβήτητα το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε.
Γιατί? θα ρωτήσετε μερικοί.
Γιατί απλά, αυτός καθορίζει και την λεγόμενη "γραμμή" του μέσου. Οι υπόλοιποι είμαστε συμμετέχοντες και συγκοινωνούντες στην υπο-στοιβάδα της έκφρασης και ουχί της διαχείρισης.

Το ίδιο πρόβλημα είχα αντιμετωπίσει και στο παρελθόν στο The Tragedian. Τότε κάποιοι φίλοι αντέδρασαν έντονα χαρακτηρίζοντας αισχρό - προσβλητικό, ένα κείμενο που αναφερόταν στον Χριστόδουλο. Σήμερα, κάποιος φίλος στη κουβέντα χαρακτήρισε αισχρό, σχόλιο/α με εθνικιστικό περιεχόμενο που έχουν αναρτηθεί ή που θα αναρτηθούν. Και στις δύο περιπτώσεις ο διαμαρτυρόμενος θεωρεί πως έχει δίκιο. Έχει όμως στ' αλήθεια?

Ο φίλος από τα παλιά Γιώργιος Βασιλειάδης αισθάνεται θιγμένος με τα κείμενα (τα θεωρεί αισχρά φαντάζομαι) εναντίον της θρησκείας γιατί θεωρεί πως προσβάλλουν το θρησκευτικό του συναίσθημα. Γι’ αυτόν δεν θα πρέπει να υπάρξει ευαισθητοποίηση? Έχει προκαλέσει ποτέ κανέναν?, έχει προσβάλει? Όχι, ρωτάω. Κάποιοι από εμάς μπορεί να θεωρούν τα αντι-θρησκευτικά κείμενα ως την ύψιστη μορφή ύβρης. Θα τα διαγράψουμε? Για πείτε… Όχι, να τα λέμε αυτά.

Εντοπίζουμε λοιπόν τον μοναδικό εχθρό μας στους βρωμερούς (οκ, πραγματικά) φασίστες? Ή μήπως να επεκταθούμε και σε άλλες κατηγορίες απαγορεύοντας σχόλια από: παιδεραστές (έχουμε και παιδιά), βομβιστές (μη μας πάνε και μέσα), τοκογλύφους (δε μας χρειάζονται, παίζουμε Χρηματιστήριο), θυρωρούς πολυκατοικιών (θυμόμαστε το Βέγγο με τη χοντρή στη πλάτη), έμπορους γούνας (γιατί είμαστε και οικολόγοι – ακτιβιστές), λαδέμπορες (κατάρα στο λαδέμπορα), κ.α συμπαθείς επαγγελματικές/κοινωνικές ομάδες.

Που καταλήγουμε λοιπόν? Στην αρχή. Αυτός που κάνει κουμάντο (forns, bastakas, Μαέβιους), ας πράξει όπως πιστεύει ότι είναι το καλύτερο. Δίνω ψήφο εγκυμοσύνης στους πεφωτισμένους ιδρυτές του Αβασάνιστου Ιστολογίου και θεωρώ πως θα την τιμήσουν (πολιτικάντης κι έτσι...). Ο Τραγικός Όμιλος Προβληματισμού (ΤΟΠ) αναβάλλεται επ’ αόριστον.

«Αφού πρέπει κάποιος να υποχωρήσει, ας το κάνω εγώ» - Ε. Βενιζέλος (Ευάγγελος έτσι?)

bastakas είπε...

@πρώην αφεντικό: Καλά τα είπες. Πάρε τώρα το υπουργείο Πολιτισμού.

Παρόλα αυτά κατάφερες και δε τοποθετήθηκες πάλι επί της ουσίας. Δε πήρες θέση στο δίλημμα... (χεχε, σου την έφερα...)

ΥΓ. Και να ξέρεις ότι η σωστή σειρά είναι bastakas, forns, Μαέβιους (πάντα συμπλεγματικός ο bastakakos)

fysalida είπε...

Να τοποθετηθώ και εγώ στο θέμα αφού πρώτα σιγοτραγουδήσω: (και θέλω την βοήθεια σας σε αυτό)"Μιά ω ραία πεταλουούδα (3), σ’ένα κάμπο(blog) μια φορά, καμαρώνει και απλώνει τα γαλάζια της φτερά."
Ξεπερνώ τις κόκκινες πιτσίλες που λάμπουν και μπαίνω στο θέμα:
Επειδή ο Μπαμπινιώτης είναι της μοδός,παραθέτω την ακόλουθη σημασιολογία:
Λογοκρίνω: Εμποδίζω τη διατύπωση ή τη διάδοση μη αρεστών απόψεων.
Οι απόψεις, λοιπόν, που διατυπώθηκαν και διαγράφησαν ορθώς, κατά τη γνώμη μου, απο τον forns θα μπορούσαν σαν posts να είναι ενδιαφέρουσες και να επηρεάσουν το "φιλοδιαβάζον" κοινό. Ως σχόλια σε υπάρχον post με συγκεκριμένη θεματολογία, όμως, δέν είχαν κανένα λόγο ύπαρξης.
Συμπερασματικά δέν πιστέυω ότι διαγράφησαν για το μή αρεστό τους περιεχόμενο αλλά για το ότι ήταν άσχετα.
Αρα μήπως δεν πρέπει να μιλάμε για λογοκρισία;

tragedian είπε...

@Φυσαλίς: Σας έχω εξομολογηθεί ότι μου ήρεσε ανέκαθεν η γραφίς σας;

bastakas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
bastakas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
bastakas είπε...

Όσον αφορά τα προηγούμενα σχόλια που αφαιρέθησαν: αυτολογοκρίθηκα για να δω πως είναι. Γιατί πρώτα ζούμε και μετά γράφουμε...

@fysalida: οκ, δηλαδή θεωρείς δεδομένο ότι ο forns τα διέγραψε μόνο και μόνο επειδή ήταν εκτός θέματος. Αν είναι έτσι, το είπαμε: δεν είναι (σοβαρή) λογοκρισία.
Αλλά δε πήρες (ούτε εσύ) θέση: να λογοκρίνονται κάποιες αναρτήσεις;;; Ή καμία λογοκρισία;;; Ε;

@φορνς: άντε, πες γιατί τα διέγραψες να μάθει ο κόσμος. Περιμένουμε την αρχηγική τοποθέτηση... Να λάμψει η αλήθεια...

@tragedian: τι έγινε; Απόσύρθηκες από τη διεκδίκηση της διαχείρισης για να τη 'πέσεις' στις γυναίκες του ιστολογίου; Πίσω κανάγια...

Στρατος "exoaptonkyklo" Ραπτοπουλος είπε...

φιλε σε ανακαλυψα τυχαια ομολογω, και επειδη ειδα το γκαλοπ σου,σε παραπεμπω στο post:χριστοδουλος,οι τελευταιες στιγμες του.

fysalida είπε...

@tragedian: Μήπως με μπερδεύεις με την κυρία Βασιλειάδη;
@bastakas: είμαι κατά της άσχετης μπουρδολογίας.

Ανώνυμος είπε...

Έξωαπτονκύκλο: Το σχόλιο σου είναι εκτός θέματος (μελετάμε τη λογοκρισία) και πρέπει να διαγραφεί

tragedian είπε...

Εις καμία των περιπτώσεων αγαπητή Φυσαλίς. Εκφράζω απλώς το κοινόν αίσθημαν. Ημών και των ημετέρων φίλων. Οι έσχατοι εξεφράσθησαν δε, με τα κολακευτικότερα των σχολίων περί υμών.

bastakas είπε...

Μήπως μαζί με τις εθνικιστικές αναρτήσεις, να διαγράψουμε και τον tragedian;
Λέω μήπως;;;
Ε, forns;

@tragedian: Μια χαρά βλέπω τη μιλάς τη καθαρεύουσα. Μπας κι είσαι εσύ ο Βασιλειάδης;;;;

forns είπε...

Ας τοποθετηθώ, λοιπόν, επί της ουσίας.

Καταρχήν, τι είναι η διαχείριση στην προκειμένη περίπτωση και γιατί θα χρησιμοποιούσα τον όρο "διεκπεραίωση". Τι παραπάνω έχουν οι διαχειριστές από τους "συμμετέχοντες και συγκοινωνούντες στην υπο-στοιβάδα της έκφρασης"; Το παραπάνω που έχουν, είναι η δυνατότητα να "πειράζουν" κάποια πράγματα, όπως, τα βίντεα, οι στίχοι, οι φωτο, κτλ, ό,τι άλλο πέρα από τις αναρτήσεις (στο φινάλε). Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι αυτό το "προνόμιο" είναι ιερό και όσιο και δε μεταβιβάζεται. Ο εύκολος τρόπος είναι να στείλει κάποιος των "εκτιθέμενων" ένα e-mail και να λέει "βάλε αυτό το βίντεο" ή "βάλε αυτούς τους στίχους" κτλ. Ο δύσκολος είναι να γίνεται "διαδραστικά", αλλά κι αυτό, από τεχνικής άποψης, είναι εφικτό. Συνεπώς, η "καυτή πατάτα" σε ό,τι αφορά τα διαχειριστικο-διεκπεραιωτικά ζητήματα είναι στα χέρια των "εκτιθέμενων". Revan δεν τίθεται, από την πλευρά μου, θέμα να έχει κανείς "ένα λόγο παραπάνω". Μακριά από μένα.

Περί λογοκρισίας και λοιπών ευφυολογημάτων. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει στο όνομα της "ελευθερίας της έκφρασης" ή "της δημοκρατίας" ή "της Μιμής Ντενίση" να ανέχομαι καταστάσεις όπως ο φασισμός, η παιδεραστία, η ρουφιανιά, κτλ, καθώς και τους εκφραστές τους. Δεν είμαι σε φάση να κάτσω να αναλύσω γιατί ένας χριστιανός με έναν φασίστα δεν είναι το ίδιο ή ότι ένας ομοφυλόφιλος δεν εξανγκάζει εξ ορισμού κάποιον να κάνουν σεξ, σε αντίθεση με έναν παιδεραστή.

Είμαι ξεκάθαρα υπέρ της "λογοκρισίας" για τέτοιες περιπτώσεις, όπως και για αυτές που περιέγραψαν ο revan και ο loumboubamboula. Κατά τ' άλλα, ας αφήσουμε τους χριστιανούς και τους ομοφυόφιλους ν 'ανθίσουν.

Για την ιστορία, ακολουθεί περιγραφή των σχολίων που πήραν τον πούλο (μπορεί να ξεχνάω και κανένα)
1. Συνέντευξη Παττακού
2. Γράμμα για τη νομιμοποίηση του γάμου των ομοφυλόφιλων (από τον babis)
3. Ερωτικό κρεσέντο του babis
4. Προτροπή μέσω youtube video να κλείσουμε τις tv μας μια Δευτέρα του Φλεβάρη
5. Ένα χουντοκείμενο που δε θυμάμαι.

Ανώνυμος είπε...

Τα ίδια άτομα που φωνάζουν ενάντια της λογοκρισίας στο διαδίκτυο, ασκούν λογοκρισία στα ιστολογία τους. Συχνά έχουν μια καλή δικαιολογία (εδώ είναι και η τέχνη της λογοκρισίας: να πείσεις πως είναι ορθή). Άτομα βλέπουν το διαδίκτυο ως “ένα μονοκόμματο μέσο”, πράγμα που δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Η κάθε διαδικτυακή παρουσία, το κάθε ιστολόγιο έχει έναν σκοπό τον οποίο ορίζει ο ιδιοκτήτης. Δεν υπάρχει το “δικαίωμα σχολιασμού”, παρά μόνο όσο το ορίζει ο νόμος.

scoopy είπε...

Αυτό το τελευταίο για το σχολιασμό δεν το πολυκατάλαβα... Μήπως μπορείς να το εξηγήσεις λίγο παραπάνω;

Ανώνυμος είπε...

Οχι...

The-Bride είπε...

Ρε παιδιά πολύ σοβαρά τα παίρνετε όλα. Για μένα, που απλά διασκεδάζω με τα όσα γράφονται κατα καιρούς (απο τα «σοβαρά» λογοτεχνικά κείμενα μέχρι τα ερωτικά κρεσέντο του babis), δεν πρέπει να διαγράφεται τίποτα. Βέβαια λόγος δεν μου πέφτει, εγώ απλά κατα καιρούς γράφω κανένα σχολιάκι...
Μήπως αυτά φοβόταν ο προνοητικός tragedian και γι αυτό πάτησε το μαγικό κουμπάκι delete? Όλη η διαχείριση στον tragedian τώρα!!! Ξέρει αυτός...

scoopy είπε...

@ανώνυμος:Τώρα έγινε σαφές...

mezcalin είπε...

Είχα μέρες να μπω στο blog, οπότε είχα χαμένα επεισόδια. Θέλω να κάνω μερικά σχόλια που μου κατέβηκαν στο νου, με αφορμή όόόόόόόόόόλα αυτά που διάβασα.
Καταρχάς, είναι ολοφάνερο πως τα φασιστοειδή μπήκαν στο blog για να μας τη σπάσουν. Και το κατάφεραν εν μέρει. Διάλογο δεν έκαναν πάνω στα post, ούτε καν πάνω στις απόψεις τους, διότι ούτε ξέρουν να κάνουν διάλογο, ούτε θέλουν να κάνουν διάλογο. Η αντίδραση του forns χαρακτηρίστηκε ως λογοκρισία. Από μένα θα μπορούσε απλά να χαρακτηριστεί ως άμυνα, γιατί είναι γνωστές οι προθέσεις των φασιστοειδών.
Ύστερα, δεν καταλαβαίνω ως πότε θα δρούμε με politically correct λογικές απέναντι σε (υπ)ανθρώπους. ...Τι είπατε; Γίνομαι φασίστας και ρατσιστής που τους αποκάλεσα υπανθρώπους; Γίνομαι σαν κι αυτούς; Ε, λοιπόν όχι, αγαπητοί και αγαπητές. Δε δέχομαι αυτή την κλισέ απάντηση που ακούω χρόνια. Σε λίγο θα ακούσω ότι δεν πρέπει να χτυπάμε και μπάτσους, όποτε μας δίνεται η ευκαιρία, επειδή αυτοί έχουν "προλάβει" να χρησιμοποιούν τη βία. Δε μπορείς να στέκεσαι με προτεταμένο το άλλο μάγουλο για να φας και δεύτερο χαστούκι. Ανταποδίδεις! Και είναι πολύ ωραίο (κάποιες φορές) να ανταποδίδεις με τα μέσα που σου δίνει η "έδρα" σου.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι στο blog πήγαιναν όλα ομαλά, μέχρι τη στιγμή που τα φασιστοειδή αποφάσισαν να κάνουν επέτειο της 21ης Απριλίου. Εννοώ ότι καθένας από εμάς που συμμετέχουμε ανέβαζε τη μαλακιούλα του, από quiz και ενημερωτικά άρθρα μέχρι βαθυστόχαστες τοποθετήσεις και φιλοσοφικά κείμενα. Υπήρχαν σχόλια που πυροδοτούσαν προβληματισμούς, γέλια και καυγαδάκια. Είχε δηλαδή ξεκινήσει να διαφαίνεται ο δυναμικός προσανατολισμός του blog, στον οποίο όλοι, λίγο ή πολύ, βάλαμε το λιθαράκι μας. Έρχονται λοιπόν τα φασιστοειδή και πάνε να γαμήσουνε τη φάση με το έτσι-θέλω, σε ένα δικτυακό χώρο που απέχει πολύ από τη λογική τους. Θα τους το επιτρέψουμε στο όνομα της μη-λογοκρισίας; Θα το παίξουμε καλά παιδιά απέναντι στους κωλοπαιδαράδες; Μήπως σκοπεύουμε να στήσουμε και κώλο;
Θα πω κάτι τελευταίο, γραφικό: Οι διαθέσεις φαίνονται και με βάση αυτές θα έπρεπε να αντιδρούμε...

Ανώνυμος είπε...

Ε λοιπον και γω λεω σε συνεχεια του σχολίου μου πως ειστε ολοι βολεμενοι ψευτοαριστεριστές με κανα δυο εξαιρεσεις. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ Revan και λοιποί?

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΜΕ ΑΡΧΗΓΟ ΤΟΝ LOUBOUBAMBOULA (Η ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟ ΛΕΓΕΤΑΙ) ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΟΧΥΡΩΘΕΙΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΤΥΛΙΞΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΤΑΛΙΝΙΚΟ ΜΕΝΟΣ ΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΚΡΑΙΑ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΑΣ.ΤΟ ΤΙ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ BLOG ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ , ΑΝ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ BLOG ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΛΥΣΜΟΝΕΙ Ο LOULOUBAMBOULA ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΤΟΥ.
ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΙΔΑΜΕ ΟΜΩΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΛΛΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΑΖΙ ΤΟΥ

ΦΙΛΙΚΑ,
ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΠΟΛΥΓΩΝΟΥ - Ν.ΚΟΣΜΟΥ

Ανώνυμος είπε...

εγω ποτε θα γινω μανα?


(ασε μας ρε Νικο Κοσμου πως σε λενε)

bastakas είπε...

Μάιστα...

Κι από μένα φιλάκια και καλό μήνα...

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με το σχολιασμού του προηγούμενου "ανώνυμου",προκύπτουν αντιφατικά συμπεράσματα που σχετίζονται με την σοβαρότητα ορισμένων στο blog και σε τελική ανάλυση τι αντιπροσωπεύει για τον καθένα μας όλη αυτή η "δραστηριότητα".Και εξηγούμαι :

1. Δημιουργούνται κλίκες που σκοπό έχουν ένα εσωτερικό χαβαλέ που μάλλον κανένα δεν ενδιαφέρει πέρα από ίσως τους μίσους δέκτες αυτής της "πλάκας".
2. Σκοπό έχουν να αποπροσανατολίσουν και να προβοκάρουν ενώ γίνεται προσπάθεια να αποκρυσταλοθούν απόψεις.
3.......(Συνεχίζεται σε άλλο επισόδειο.....)

loumboubamboula είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Εγω σα κλασσικος ανθρωπος της Τεχνης θα προσπαθησω να κατεβασω τα πνευματα με μια παροιμια μου

"Εκτος του σκυλου ο καλυτερος φιλος του ανθρωπου,ειναι το βιβλιο.
Εντος του σκυλου ομως..ειναι δυσκολο να διαβασει κανειςς!
Α.Δ

Ανώνυμος είπε...

κοιτα basraka
το να αφαιρείς τέτοια σχόλια σαν αυτά που αφαίρεσε ο raven
δεν ειναι λογοκρισία.Είναι σαν να καθαρίζεις φακές και να σκέφτεσαι αν τις πετρούλες που έχεις αφαιρέσει ,γιατί δεν τρώγονται,
πρέπει να τις βάλεις να βράσουνε μαζί με τις υπόλοιπες...

όσον αφορά για το άθλιο παράδειγμα είναι όντως...άθλιο
δεν νομίζω ότι θα χώραγαν τέτοια post όχι νόνο στο δικό σας blog αλλά και σε πάρα πολλά άλλα.Προφανώς οποιαδήποτε μορφή φασιστικής προπαγάνδας δεν είναι για δημοσίευση.Άλλωστε εαν θέλουν τέτοια
...υπάρχει και το βιβλιοπωλείο του αδωνη