Ξεδιαλύνοντας τη σαβούρα, έπεσα πάνω σε μία σύνεντευξη ενός διαφημιστή, του Μανόλη Παπαπολύζου, στο ένθετο "Ε" της Ελευθεροτυπίας πριν από λίγα χρόνια. "Τα δύο φύλα στη διαφήμιση" ήταν ο τίτλος της συνέντευξης.
Σύμφωνα με το διαφημιστή:
Σύμφωνα λοιπόν με το διαφημιστή το στοίχημα για την επιτυχή προώθηση ενός προϊόντος είναι η αποδοχή του από το γυναικείο καταναλωτικό κοινό. Και αν ένας λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι, όπως είδαμε, ότι οι γυναίκες φαίνονται να αγοράζουν περισσότερο (πιστές στη θρησκεία του shopping), ένας άλλος λόγος είναι ότι είναι πιο δύσκολο να πειστούν:
Η τελευταία διαπίστωση είναι και η πιο κοινότυπη άποψη που ακούγεται κατά τη σύγκριση των δύο φύλων. Μάλιστα φαίνεται, τόσο οι άντρες να είναι ευχαριστημένοι που σκέφτονται απλά και ξεκάθαρα (λέμε τώρα...), όσο και οι γυναίκες που δεν είναι τόσο ρηχές και αδιάφορες. Και έτσι είναι όλοι ευχαριστημένοι! Ή μήπως όχι;
Είναι αλήθεια ότι η συμπεριφορά του μέσου άντρα μπορεί να εξηγηθεί (και να μεθοδευτεί) πολύ εύκολα. Θες να δώσεις κάτι άχρηστο σε έναν άντρα; Πείσε τον ότι θα του δώσει μεγαλύτερο κύρος ή (το εύκολο) βάλε μια όμορφη γυναίκα να του το προσφέρει. Και με αυτόν τον τρόπο οι περισσότεροι άντρες πιάνονται κορόιδα.
Από την άλλη η μέση γυναίκα δεν ξεγελιέται τόσο εύκολα. Ένας όμορφος άντρας που της προσφέρει κάτι, μπορεί και να περάσει απαρατήρητος (χμ). Αυτό που πρέπει είναι να πειστεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν θα την κάνει ομορφότερη και πιο μοναδική. Τα φτηνά κόλπα δεν περνούν εδώ...
Εντάξει, είναι δεδομένο ότι κάνουμε γενικεύσεις. Όμως απ' ότι φαίνεται αυτό δεν ενοχλεί καθόλου το φίλο μας το διαφημιστή. Στο κάτω - κάτω στη διαφήμιση στοχεύεις στη μάζα και όχι στις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Ένα τελευταίο σημείο που θα ήθελα να σχολιάσω από αυτή τη συνέντευξη, είναι το εξής:
Ας ελπίσουμε (για την επιβίωσή μας) ότι θα παραμείνουν έτσι τα πράγματα και δεν θα φάνε κάποιο κόλλημα οι γυναίκες, ως άλλες Valerie Solanas, αποφασίζοντας πως το β) είναι χαμένος κόπος και πώς μπορούν να τα βγάλουν πέρα και χωρίς εμάς ρε αδελφέ!! :-)
Σύμφωνα με το διαφημιστή:
Ο δρόμος προς την οικονομική επιτυχία είναι στρωμένος με γυναικεία πορτοφόλια. (...) Επειδή οι γυναίκες χειρίζονται τα θέματα της οικογένειας, αυτές καταναλώνουν περισσότερο. (...) Οι γυναίκες είναι τα αφεντικά.
Σύμφωνα λοιπόν με το διαφημιστή το στοίχημα για την επιτυχή προώθηση ενός προϊόντος είναι η αποδοχή του από το γυναικείο καταναλωτικό κοινό. Και αν ένας λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι, όπως είδαμε, ότι οι γυναίκες φαίνονται να αγοράζουν περισσότερο (πιστές στη θρησκεία του shopping), ένας άλλος λόγος είναι ότι είναι πιο δύσκολο να πειστούν:
Αν υπάρχει κάτι που δυσκολεύει το διαφημιστή είναι το ότι οι γυναίκες είναι απρόβλεπτες. Η συμπεριφορά τους και ο τρόπος που σκέφτονται είναι τρομερά σύνθετα, ενώ οι άντρες είναι σχετικά απλοί οργανισμοί, αμοιβάδες.
Η τελευταία διαπίστωση είναι και η πιο κοινότυπη άποψη που ακούγεται κατά τη σύγκριση των δύο φύλων. Μάλιστα φαίνεται, τόσο οι άντρες να είναι ευχαριστημένοι που σκέφτονται απλά και ξεκάθαρα (λέμε τώρα...), όσο και οι γυναίκες που δεν είναι τόσο ρηχές και αδιάφορες. Και έτσι είναι όλοι ευχαριστημένοι! Ή μήπως όχι;
Είναι αλήθεια ότι η συμπεριφορά του μέσου άντρα μπορεί να εξηγηθεί (και να μεθοδευτεί) πολύ εύκολα. Θες να δώσεις κάτι άχρηστο σε έναν άντρα; Πείσε τον ότι θα του δώσει μεγαλύτερο κύρος ή (το εύκολο) βάλε μια όμορφη γυναίκα να του το προσφέρει. Και με αυτόν τον τρόπο οι περισσότεροι άντρες πιάνονται κορόιδα.
Από την άλλη η μέση γυναίκα δεν ξεγελιέται τόσο εύκολα. Ένας όμορφος άντρας που της προσφέρει κάτι, μπορεί και να περάσει απαρατήρητος (χμ). Αυτό που πρέπει είναι να πειστεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν θα την κάνει ομορφότερη και πιο μοναδική. Τα φτηνά κόλπα δεν περνούν εδώ...
Εντάξει, είναι δεδομένο ότι κάνουμε γενικεύσεις. Όμως απ' ότι φαίνεται αυτό δεν ενοχλεί καθόλου το φίλο μας το διαφημιστή. Στο κάτω - κάτω στη διαφήμιση στοχεύεις στη μάζα και όχι στις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Ένα τελευταίο σημείο που θα ήθελα να σχολιάσω από αυτή τη συνέντευξη, είναι το εξής:
Αν κρίνει κανείς από τα εξώφυλλα των περιοδικών, τα δύο κυρίαρχα θέματα που απασχολούν τις γυναίκες είναι: α)πόσο γουρούνια είναι οι άντρες και β)πώς να κατακτήσουν αυτά τα γουρούνια.
Ας ελπίσουμε (για την επιβίωσή μας) ότι θα παραμείνουν έτσι τα πράγματα και δεν θα φάνε κάποιο κόλλημα οι γυναίκες, ως άλλες Valerie Solanas, αποφασίζοντας πως το β) είναι χαμένος κόπος και πώς μπορούν να τα βγάλουν πέρα και χωρίς εμάς ρε αδελφέ!! :-)
11 σχόλια:
Φιλαράκια δουλέφτε γιατι χανόμαστε. Κλεινω γιατι έρχεται η γυναίκα μου.
forns επαναλαμβάνω, ανάλαβε δράση.
Τώρα που είναι ακόμα νωρίς.
Χμμμ, κατάργηση των ανώνυμων σχολίων βλέπω. Ισως είναι μια κάποια λύση.
@revan:Σε γενικές γραμμές το άρθρο ισχύει ΟΜΩΣ...
"Υπάρχουν και γυναίκες που δέν γουστάρουν τα υλικά που μπορούν να τους προσφέρουν οι άντρες αλλά γουστάρουν τους ίδιους τους άντρες"
Solaris + fysalida
Μπράβο κύριε διαχειριστά...
δεν πρόλαβα να διαβάσω το κομμένο σχόλιο, αλλά καλά του έκανες του βρωμόπουστα...
Λοιπόν, το σχόλιο εκτός από εντελώς άσχετο ήταν και εθνικιστικό. Ολη αυτή η ιστορία με τα άσχετα σχόλια με κάνει να αναρωτιέμαι για το ψυχολογικό προφίλ των αγνώστων. Εκτός από φοβισμένα φασιστάκια , ίσως και να πρόκειται για τίποτα φαρσέρ που τηλεφωνούν σε γριούλες και τους κάνουν πλάκα. Ισως να ηδονίζονται με το να τη σπάνε στους άλλους.Ισως να είναι και συνδυασμός. Καλά τώρα, πέτυχε... Δεν το κατάλαβες ρε φίλε ότι έχεις πέσει σε σκληρά καρύδια;
@solaris, fysalida: Καταρχάς χαίρομαι που κάποιος επιτέλους ασχολείται με το post μου. Είχα την εντύπωση ότι είτε post-άρω για τη διαφήμιση, είτε για τη γενική θεωρία της σχετικότητας, τα σχόλια θα είναι τα ίδια.
Στο θέμα μας τώρα... Βασικά δεν αναφέρεται κάπου στα αποσπάσματα του άρθρου που παρέθεσα ότι οι γυναίκες θέλουν τους άντρες για αυτά που προσφέρουν. Απλώς σε κάποιο σημείο διατυπώνω εγώ την άποψη ότι για να πείσεις μια γυναίκα να αγοράσει κάτι που προσφέρεις, αυτό είναι δυσκολότερο...
Παρόλα αυτά θα σχολιάσω τον ισχυρισμό σας: Φαντάζομαι ότι όταν λέτε "γουστάρουν τους ίδιους τους άντρες", εννοείτε την προσωπικότητά τους. Ναι, έχετε δίκιο υπάρχουν τέτοιες γυναίκες, δεν το αμφισβητεί κανείς. Όπως υπάρχουν και άντρες που επιλέγουν με ανάλογα κριτήρια. Όμως κακά τα ψέματα, όλοι επιδιώκουν ένα συνδυασμό όλων αυτών.
@revan
τα άρθρα του σκουπιδοφάγου είναι κατά την ταπεινή μας γνώμη από τα καλύτερα πράγματα που διαθέτει το blog. Να είσαι σίγουρος ότι εμείς τουλάχιστον τα διαβάζουμε με μεγάλο ενδιαφέρον
(ειδικά ο Σκουπιδοφάγος 3 για τον δικαστή Cicconeti...Φοβερός!).
Εντάξει, έχεις δίκιο. Ήταν ψιλοάσχετο το σχολιάκι μας αλλά θέλαμε μ΄αυτόν τον τρόπο να υπενθυμίσουμε έμμεσα ότι γυναίκα δεν σημαίνει ντε και καλά καταναλωτικό ον και χαζευτήρω της βιτρίνας. Ταυτόχρονα θέλαμε να ανεβάσουμε το ηθικό των ανδρών του blog (σκληρό να αναφέρονται στο ανδρικό φύλο με τον όρο αμοιβάδες και γουρούνια-αν και τώρα που το σκέφτομαι έχω γνωρίσει και μερικούς τέτοιους :-) ).
solaris: Μια που σχολίασες το σχόλιο μας , θα σε σχολιάσω κι εγώ με τη σειρά μου. Σε ποιόν συνδυασμό αναφέρεσαι; Ποιά είναι τα «όλα αυτά»; Και το προχωράω κι άλλο ... Τι χρειάζεται για να γουστάρεις κάποιον;(και δεν εννοώ μόνο ερωτικά). Νομίζεις ότι το προσωπικό συμφέρον δεν παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στις σημερινές ανθρώπινες σχέσεις – φιλικές , οικογενειακές, ερωτικές ; Αν θες απαντάς-ίσως και με κάποιο σχετικό άρθρο από τον απύθμενο (όπως φαίνεται) σκουπιδοφάγο σου . Έτσι, για να σου δώσω και κάποια έμπνευση για την επόμενη ανάρτηση (φυσικά αν συμφωνείς κι εσύ..) .
fysalida: Κάπου διάβασα ότι αν η κβαντομηχανική θεωρία ευσταθεί, τότε η θεωρία της σχετικότητας καταρρέει. Έτσι, για να σου δώσω και κάποια έμπνευση για την επόμενη ανάρτηση (φυσικά αν συμφωνείς κι εσύ..) .
Sol+ fys
@solaris, fysalida: Κάποιος θα έλεγε ότι ο εθισμός στα σκουπίδια είναι άσχημο πράγμα. Ευτυχώς όμως τα σκουπίδια εκεί έξω είναι τόσα πολλά που δεν υπάρχει ποτέ ο κίνδυνος να λιμοκτονήσει ο οποιοσδήποτε σκουπιδοφάγος. Αν μας αρέσουν τα σκουπίδια είναι γιατί είμαστε παιδιά της τηλεόρασης... ;-)
@solaris: Μεγάλη ιστορία ο συνδυασμός... Ξέρεις οι άνθρωποι είμαστε λίγο αρρωστημένα όντα. Αν ήμαστε πλήρως ορθολογικοί θα σου είχα μια έτοιμη απάντηση, όμως επειδή (ευτυχώς) δεν είμαστε, αποδέχομαι την πρόκληση και σε κάποιον από τους επόμενους σκουπιδοφάγους θα ασχοληθώ με το ζήτημα (θα πέσει πολύ off-topic comment φαντάζομαι...).
@fysalida: Η αλήθεια είναι ότι δουλεύω τώρα τελευταία πάνω σε μια κβαντική θεωρία της βαρύτητας. Αν όλα πάνε καλά σε λίγο καιρό θα έχω μια ενιαία θεωρία για το σύμπαν. Τότε θα κάνω copy/paste στο blog την ομιλία μου για την απονομή του νόμπελ. :-)
Δημοσίευση σχολίου