19 Ιαν 2008

The end of radio

(ο τίτλος του κειμένου δεν έχει φαινομενικά καμία σχέση με το περιεχόμενο του κειμένου. Τον επέλεξα επειδή πρόκειται για καταπληκτικό τραγούδι των Shellac, που τυχαίνει να περιγράφει εύστοχα κάποιες πτυχές της ζωής μου... Επίσης, θεωρώ πως ήρθε η ώρα στο πατιρντί του Αβασάνιστα να ξανακάνει την εμφάνισή του ο παλιός καλός κυκλοθυμικός Rio Mare, παρά το γεγονός ότι μας βλέπω σε πολύ καλό mood και γουστάρω)

Στην αρχή παραξενεύτηκα που πρωτοχρονιάτικα, μετά από τρελό χορό μέχρι το πρωί, βυθίστηκα σε σκοτεινές σκέψεις. Ύστερα ηρέμησα, μόλις αντιλήφθηκα ότι αυτό είναι απόλυτα φυσικό. Κάθε πρωτοχρονιά το ίδιο συμβαίνει, χωρίς βέβαια να υπονοώ ότι το φυσικό ταυτίζεται με το σύνηθες ή ορίζεται από το σύνηθες. Το πιο ωραίο είναι ότι επειδή «μυρίζεσαι» τον ερχομό των χριστουγεννιάτικων-πρωτοχρονιάτικων σκοτεινών σκέψεων, προπονείσαι σε αυτές, ήδη από τους προηγούμενους μήνες.
Το πώς και το γιατί δεν έχουν πολύ σημασία, αλλά ένα από τα πράγματα που διείσδυσαν στο μυαλό μου τη συγκεκριμένη μέρα είναι η εξέλιξη που μπορεί να λάβει μια ερωτική σχέση με τον καιρό. Δε μιλάω αποκλειστικά με βάση δικές μου περιπτώσεις, αφού είναι κι άλλοι, κοντινοί μου άνθρωποι, που τα μοιράζονται ή που τα μοιράστηκαν, ούτε φυσικά αυτά που έχω στο κεφάλι μου ισχύουν υποχρεωτικά σε όλες τις περιπτώσεις ανθρώπων και σχέσεων.
Θυμάμαι την αρχή: Ελάχιστα τηλέφωνα, λιγότερες επαφές κι όμως ξέρεις ότι ο άλλος είναι κάπου εκεί έξω. Δεν ξέρεις πού ακριβώς, αλλά σίγουρα κάπου βόσκει. Κι εκεί που βόσκει είναι καλά. Ακόμα κι αν δεν είναι τόσο καλά, ξέρεις πως θα βρεθείτε κάποια στιγμή, έστω και τυχαία, και όλα θα είναι καλά. Στάνταρ! Τα πράγματα καθορίζονται από μια άγραφη, «μεταφυσική» νομοτέλεια, κοινά αποδεκτή, τυλιγμένη σε ένα πέπλο άνεσης και κατανόησης. Δεν έχει σημασία το ότι δε γνωρίζεις επαρκώς τον άλλο. Θα μου πεις βέβαια, ότι ίσως γι’ αυτό να είσαι άνετος· είναι αρχή και τα πράγματα δεν έχουν προλάβει να φτάσουν στα επικίνδυνα, μη διαυγή, βαθιά νερά. Δε θέλω όμως να σκέφτομαι την όλη φάση υπό αυτό το γειωτικό πρίσμα, όσο κι αν φαίνεται πως κοιμάμαι όρθιος. Ούτε πάλι θέλω να απλουστεύσω το όλο σκηνικό προσδιορίζοντάς το με την αφαιρετική έννοια του ενθουσιασμού.
Θυμάμαι και τη συνέχεια: Περισσότερα τηλέφωνα, ενίοτε αναγκαστικά (και μη μου πει κανείς ότι όλα τα τηλεφωνήματα προς το σύντροφό του πηγάζουν πάντα από την προσωπική του θέληση, επιλογή ή καύλα γιατί θα τον χαρακτηρίσω επιεικώς ψεύτη – γενικεύω και γουστάρω τώρα, άσχετα αν αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον μου). Επίσης, περισσότερες επαφές. Κι όσο στεριώνει αυτή η κατάσταση, τόσο περισσότερο σου μπαίνουν ψύλλοι στ’ αυτιά, τόσο περισσότερο αναρωτιέσαι αν ο απέναντί σου είναι πράγματι «δίπλα» σου. Λογικό, θα μου πεις, αφού μαθαίνεις τον άλλο καλύτερα και είσαι σε θέση να κρίνεις καλύτερα αν το πράγμα προχωράει. Ίσως πάλι, να μην εξηγείται τόσο απλά και ορθολογικά η φάση...
Εν ολίγοις, στην αρχή είναι κυριολεκτικά μακριά σου, αλλά μεταφορικά είναι κοντά σου. Αργότερα, είναι κυριολεκτικά κοντά σου, αλλά μεταφορικά μπορεί να είναι αλλού.
Το τέλος δε θα το θυμηθώ, διότι ακόμα το «επεξεργάζομαι» (ή μήπως αυτό με «επεξεργάζεται»;). Θα το θυμηθώ την επόμενη πρωτοχρονιά, του σωτήριου έτους 2009 και θα σας ξαναγράψω (αν το blog είναι ακόμα εδώ και αν είμαι κι εγώ ακόμα εδώ· ποτέ δεν ξέρεις τι ατύχημα μπορεί να σου συμβεί στο δρόμο ή στο οικειακό φαρμακείο ή στο στρατιωτικό φυλάκιο).

ΥΓ 1. Αν και τελείωσε η περίοδος των ευχών (καλύτερα, εδώ που τα λέμε), εύχομαι το ’08 να μην έχει τις καταστάσεις του ’07 που μας πήγαν γαμιώντας. Εύχομαι να έχει τις ωραίες, ενισχυμένες.
ΥΓ 2. Την ίδια ευχή είχα κάνει και πέρσι, τέτοιο καιρό, με το ’07 και το ’06, αντίστοιχα. Δεν πέτυχε, αλλά δε γαμιέται! Τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα...
ΥΓ 3. Ειλικρινά, δεν έχω πιει στάλα. Ίσως βέβαια να έπρεπε να ‘χω πιει, για να εξαντληθούν και οι όποιες αναστολές μπροστά σε άτομα ποικίλης ηλικίας, φάσης ή κατάστασης που στοιχειώνουν/στοιχειοθετούν το blog αυτό.
Τελευταίο ΥΓ. Ποιος ανάρτησε στίχους των Joy;

4 σχόλια:

Φαίδρα είπε...

Mezcalin μην απαγοητεύεσαι και όλα θα πάνε καλά. Πραγματικά έθιξες ενα πολύ σοβαρό ζήτημα. Και γω εχω αναρωτηθεί τόσες φορές γιατί ενώ είμαι με εναν ανθρωπο τόσο καιρό αισθάνομαι μακριά του. Γιατι λειπει αυτη η ουσιαστικη επαφη; Γιατι νοιωθω μονη; Γιατι να κανω τοσες υποχωρησεις για να καλύψω την μοναξιά μου; Ζόρικα ξεκίνησε η χρονιά και φέτος...

fysalida είπε...

Ίσως να βλέπω τα άσπρα συννεφάκια και να τυφλώνομαι στα γκρί, ίσως πάλι να μου έχει κάτσει καλά η σχέση με το άλλο φύλο ίσως και να έχω πάρει το μάθημα μου στό παρελθόν αλλά εγώ πιά τα βλέπω όλα απλά και ξεκάθαρα. Στην απλότητα είναι το μυστικό.Όσο το ψάχνεις τόσο θα ψάχνεσαι.
Ήταν ένα κοινωνικό μήνυμα της φυσαλίδας.
Αφιερωμένο στο τελευταίο ΥΓ:
"When routine bites hard, and ambitions are low
And resentment rides high, but emotions won't grow
And we're changing our ways, taking different roads
Then love, love will tear us apart again"

scoopy είπε...

@mezcalin: Είναι λογικό να σου έρχονται στο μυαλό τέτοιες σκέψεις κατά τις γιορτές των χριστουγέννων. Οι γιορτές αυτές είναι οι πιο δύσκολες γι' αυτούς που τις περνάνε μόνοι τους (συναισθηματικά). Λίγο το κρύο, λίγο το αίσθημα αγάπης που καλλιεργείται, λίγο το "ορόσημο" του τέλους-απολογισμού μιας χρονιάς, όλα σου θυμίζουν τη μοναξιά σου!

@fysalida: Έχεις δίκιο ότι στην απλότητα είναι το μυστικό.. K.I.S.S. (Keep It Simple Stupid!) που λέει κι ένας φίλος μου. Πράγματι, τα πράγματα είναι πολύ απλά: Είσαι μαζί με κάποιον επειδή περνάς καλά. Αν λοιπόν περνάς καλά, τότε δεν ρωτάς γιατί (που λέει ο και ο Feynman). Αν δεν περνάς καλά, τότε μάλλον κάτι δεν κολλάει με το "έτερόν σου ήμισυ" (και μάλλον τότε πρέπει να ψάξεις για κάτι άλλο). Όμως το πρόβλημα fysalida είναι ότι ο άνθρωπος σήμερα "στροφάρει" περισσότερο από παλιότερα και όταν δεν έχει τι να σκεφτεί του κολλάνε κάτι ηλίθια "γιατί?". Και αυτά τα ερωτήματα δεν έχουν σίγουρη απάντηση...

Υ.Γ.: Είναι δύκολο πράγμα οι σχέσεις, το ίδιο και οι άνθρωποι. Συχνά τα πιο απλά μας δυσκολεύουν περισσότερο (εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι)...

bastakas είπε...

Δράττομαι της ευκαιρίας για να κάνω κι εγώ μια βαρύγδουπη (επιπέδου tragedian) δήλωση:
Για ΧΑΑ και ανθρώπινες σχέσεις δε θα τοποθετούμαι στα ιστολόγια, αλλά θα μιλάω αποκλειστικά με το σαμάνο ψυχοθεραπευτή μου.

Mezcal, αν χρειαστείς κι εσύ επιστημονική βοήθεια (πρόκειται περί δίμετρης ινδής ξανθιάς με διδακτορικό στη ψυχοπαθολογία μαρκοχρόνια εργένηδων, η οποία έρχεται και στο χώρο σου, αρκεί να έχεις ντιβάνι) επικοινώνησε...

ΥΓ. Η πρόταση ισχύει και για άλλους,-ες πέρα από το mezcal. Όσο περισσότεροι μαζευτούμε, τόσο καλύτερα. Γιου νόου, γκρουπ θέραπι...