17 Μαρ 2008

ΤΕΡΜΑ (;) ΠΙΑ ΣΤΙΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ Η ΜΕ ΤΑ ΕΛΑΦΙΑ Η ΜΕ ΤΙΣ ΓΡΑΒΑΤΕΣ (ΜΕΡΟΣ 1ο)

Ψάχνοντας τρόπο να προλογίσω αυτό το κείμενο, και ταυτόχρονα να δώσω εξήγηση για την ύπαρξη του ερωτηματικού στον τίτλο – σύνθημα που προηγείται, δεν μπορώ να μην χρησιμοποιήσω την λαϊκή έκφραση : Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά.

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται μετά από αυτό, είναι ποια είναι τα ράσα και κυρίως ποιος είναι ο παπάς…

Μπαίνοντας λοιπόν στο κυρίως θέμα, ήμουν πάντα της άποψης πως το να έχει κάποιος αντιεξουσιαστική συνείδηση και πρόθεση ανατροπής του υπάρχοντος συστήματος (ή των υπαρχόντων συστημάτων αν προτιμάτε, για να μην αποκλείσουμε και τα …φίλτατα ολοκληρωτικά καθεστώτα του δήθεν υπαρκτού σοσιαλισμού) - με κατεύθυνση τη γαλούχηση του κόσμου προς την ιδέα της αυτοδιαχείρισης και με έννοιες όπως ισότητα, αλληλεγγύη, ελευθερία ζωής, ελευθερία σκέψης – δεν προϋποθέτει να είσαι με τα ελάφια και αντιστρόφως. Αν και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, είναι απίθανο κάποιος να φτάσει στο σημείο να ταυτιστεί με τα ελάφια, χωρίς πρώτα να έχει συνειδητοποιήσει αυτή την αναγκαιότητα και να αγωνίζεται προς αυτή την κατεύθυνση με αγνότητα εφήβου, και μάλλον χωρίς μανία ουτοπιστή (αν εξαιρέσουμε φυσικά τους προβοκάτορες του συστήματος, την ύπαρξη των οποίων θα ήταν χαζό να αρνηθούμε και να αγνοήσουμε).

Ένα δεύτερο ερώτημα που προκύπτει - αυτή τη φορά από αυτό καθαυτό το σύνθημα - είναι ποιοι κρύβονται πίσω από τις γραβάτες. Σε μια πρώτη ανάγνωση λοιπόν, οι γραβάτες κρύβουν πίσω τους αυτούς που κρατούν την τύχη του κόσμου στα χέρια τους, ήτοι τραπεζίτες, εργολάβοι, πολυεθνικές και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις!!!

Σε μια δεύτερη ανάγνωση όμως, θα πρέπει να συμπεριληφθούν και εκείνες οι δυνάμεις που αφενός φροντίζουν για την φύλαξη και διατήρηση του συστήματος (βλέπε άπαντα τα κυβερνητικά σχήματα), αφετέρου - με ή χωρίς πρόθεση (αυτό είναι για μένα ένα σημαντικό ζήτημα) – βοηθούν στη διαιώνισή του, συμμετέχοντας στο στημένο παιχνίδι του κοινοβουλευτισμού (βλέπε άπαντα τα αστικά και κομμουνιστικά κόμματα). Και δυστυχώς δεν πρέπει να εξαιρέσουμε ευθυνών και όλους εμάς τους απλούς πολίτες της Ελλάδας, της Ευρώπης, του κόσμου, που λίγο πολύ βολευόμαστε με τη δυνατότητα – ή έστω την υποψία δυνατότητας – να φοράμε που και που κι εμείς καμιά γραβάτα, αδιαφορώντας για το αν ο διπλανός μας (είναι κάπως χριστιανικό αυτό, αλλά μάλλον έτσι είναι) ζει ή πεθαίνει, και πολύ περισσότερο για το αν αύριο ζούμε ή πεθαίνουμε εμείς.

Τελειώνοντας αυτή την πρώτη προσέγγιση σχετικά με το σύνθημα του τίτλου, αποκαλύπτομαι και δηλώνω πως διατηρώ μέσα μου το ερωτηματικό, κυρίως γιατί θέλω να πιστεύω πεισματικά και ίσως ουτοπικά ή ουμανιστικά, πως ένας καλύτερος κόσμος είναι εφικτός ακόμα και μέσα από αυτή τη διαχείριση του συστήματος από αριστερές συμμαχίες, με γνώμονα – ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ – την αξιοπρέπεια και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής, έχοντας όμως στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου, πως οι διεκδικήσεις μας – αν πραγματικά θέλουμε να υλοποιηθούν τα όνειρά μας - μπορεί ανά πάσα στιγμή να μας οδηγήσουν να γίνουμε ελάφια...

Υ.Γ.1 : Καλωσορίζω στην παρέα μας το σύντροφο Magiakofski, και δηλώνω συμμετοχή στις δράσεις που προτείνει.

Υ.Γ.2 : ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ

ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΤΗΝ ΗΤΤΑ

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ειπα και εγω θα "αποτιναξεις" το ερωτηματικο απο τις πλατες μας τιποτα και εσυ.Ετσι ειστε εσεις οι ποιητες ομως ,μας πετατε ενα ερωτηματικο,μας "μαυριζετε τη ψυχη" και την κανετε με ελαφαπηδηματακια.Τελικα θα γινουμε ελαφια? προβατακια?λυκοι πανω στα βουνα? λυκοι μεσα στο μαντρι και θα τρωμε τα προβατα? ελαφακια γραβατωμενα?τι? ΤΙ? ΤΙ?.
συμπληρωματικη δηλωση."Καλο" ειναι σε ενα κειμενο που θες να χαρακτηρισεις πολιτικο να διαφοροποιηται η αρχη απο το τελος του,ειδαλλως μοιαζει απλα με μια κραυγη απογνωσης,κυκλους σκεψεων που δε καταληγουν πουθενα..αρκετα εχουμε να βασανιζουν το μυαλο μας,να εχουμε και τα δικα σας βασανιστηκα ? (ερωτηματικα) ποιητα ,πως το βλεπετε δηλαδης? να φουνταρουμε θελετε?..θα χαρακτηριστητε ηθικος αυτουργος στην αποπειρα αυτοκτονιας μου ε..προσεξτε!! Μαγια.

Justelene είπε...

"...Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει
τη δική σου μελαγχολία
κι έρχεται η στιγμή για ν' αποφασίσεις
με ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις..."
Προσωπικά μάλλον θα διάλεγα τη θεση του λύκου πάνω στα βουνά (άλλωστε χρόνια έχω στο μυαλό μου και συγκεκριμένο μέρος). Δεν είμαι σίγουρος όμως αν θα αποφασίσω ποτέ να κάνω την κίνηση. Άλλωστε κάτι τέτοιο θέλει να έχεις τα balls που λένε και ... στο χωριό μου.

Από την άλλη ίσως έχεις δίκιο μελισσούλα. Ίσως το κείμενό μου δεν είναι κάτι άλλο από μια μια κραυγή απόγνωσης, ή τουλάχιστον η προσπάθεια διατύπωσης κάποιων προβληματισμών. Το να μοιραζόμαστε όμως τους προβληματισμούς μας, δε νομίζω πως είναι και για φούντο.

Ανώνυμος είπε...

"Προσωπικά μάλλον θα..","Δεν είμαι σίγουρος όμως αν θα αποφασίσω..",
" κάτι τέτοιο θέλει να..", "Από την άλλη ίσως..", "Ίσως το κείμενό μου δεν είναι..", "δε νομίζω πως...",.....

????? Tι να μοιραστουμε λοιπον? μια χαρα μοιραζεσαι και μονος σου!

Ανώνυμος είπε...

Τα παιδιά κάτω στον κάμπο
δεν μιλάν με τον καιρό
μόνο πέφτουν στα ποτάμια
για να πιάσουν τον σταυρό.

Τα παιδιά κάτω στον κάμπο
κυνηγούν εναν τρελό
τον επνίγουν με τα χέρια
και τον καίνε στον γιαλό.

Έλα κόρη της σελήνης,
κόρη του αυγερινού.
Να χαρίσεις στα παιδιά μας
λίγα χάδια του ουρανού.

Τα παιδιά κάτω στον κάμπο
κυνηγάνε τους αστούς
πετσοκόβουν τα κεφάλια
απο εχθρούς και απο πιστούς.
Τα παιδιά κάτω στον κάμπο
κόβουν δεντρολιβανιές
και στολίζουν τα πηγάδια
για να πέσουν μεσα οι νιές.

Τα παιδιά μες τα χωράφια
κοροιδεύουν τον παπά
του φοράνε ολα τα άμφια
και το παν στην αγορά.

Έλα κόρη της σελήνης,
έλα και άναψε φωτιά.
Κοίτα τόσα παλικάρια
που κοιμούνται στη νυχτιά.

Τα παιδιά δεν έχουν μνήμη
τους προγόνους τους πουλούν
και οτι αρπάξουν δεν θα μείνει
γιατι ευθύς μελαγχολούν.

loumboubamboula είπε...

Eγώ πάλι έλεγα να διαλέξω τη θέση του ορνιθόρυγχου. Αφ ενός γιατί είναι αμφίβιο και αφ' ετέρου γιατί γαμεί ανελέητα. Σου λέι πως έχει τη δυνατότητα να συνουσιάζεται περιπου δέκα φορές το εικοσιτετράωρο.Άσε που έχει και καταπληκτική ικανότητα στην αποστήθηση.Μπόρεί το συγκεκριμένο ζώον να διαχωρίζει το είδος των πληροφοριών που καταχώρεί στο κάθε ημισφαίριο του εγκεφάλου του.Στο δεξιό ημισφαίριο μπορεί να αποθηκεύσει περί τα 2000 ποιήματα, (πρωτότυπο και τη γνήσια,αφθεντική,ανόθευτη μετάφραση)και στο αριστερό τις προγραμματικές θέσεις του σύριζα καθώς και περί τα 200000 αριστεροειδή τσιτάτα.Φανταστήτε επιτυχία, πραγματικά με τέτοια έφεση στην κουλτουρολαγνεία και τον αριστερισμό θα μπορούσα να γίνω ο βασιλιάς του μπλογκ (και της ματαιοδοξίας).Διαπιστώνω όμως πως το Αβασάνιστα έχει καταντήσει πλέον κουφάρι με τις σάρκες του να μασουλιόνται από αριστερόρνεα με λυρικές ανησυχίες. Μάλλον θα διάλεξω λοιπόν τη θεση του γύπα μπας και τσιμπίσω κιεγώ κανα μεζέ.Δηλώνω δε απροκάληπτα τη διαθεσή μου να καφρίσω ασύστολα γιατί είναι κρίμα να διασκεδάζετε μόνοι σας.Και ένα λυρικό ξέσπασμα για φινάλε.
"στου Μηλιώνη το καυλί έκατσα ένα πρωί(δις)
και του λέω κυρ Μηλιώνη το καυλίσου πως με λιώνει
κι από καύλα με σκοτώνει
κι από καύλα με τελειώνει"
Ρ.(ξε)Νeruda(justelene στείλε μου το αυθεντικό κείμενο στα σανσκριτικά γιατί αν έχω κάνει έστω και μια λέξη λάθος θα αυτομαστιγωθώ μέχρι λιποθυμίας)

Justelene είπε...

Όχι μάλλον, όχι ίσως, όχι μπορεί, σίγουρα σε ένα τόσο ριζοσπαστικό χώρο όπως το Αβασάνιστο Τσίρκο, δεν χωρούν ούτε αριστερισμοί, ούτε λυρικές ανησυχίες. Άλλωστε τι ξέρουν οι ποιητές από αγώνες…
Το μόνο που χωράει απ΄ ότι φαίνεται είναι ευφυολογήματα, ιστορίες με σπέρμα και δέρμα, μαθήματα χρηματιστηρίου και φυσικά ποιήματα, αρκεί να τα έχουμε αναρτήσει εμείς.
Μααάλιστα….

«Άντε, να φεύγω τώρα,
Και ίσως σας ξαναδώ…»

trelliaris είπε...

όπως όλοι καταλαβαίνουμε η μάνα του λουλουμπουμπούνα έδωσε την τρύπα της σε όλο το χωριό, έκανε μια γενική σπέρματος και με κύριαρχο χύσι αυτό του μηλιώνη έκανε το μαλάκα το γιο της. Η μαλακία πάντως είναι αναφέρετο δικαίωμα του καθενός γι αυτό φίλε ένα έχω να σου πώ : παίχτονα όσο μπορείς γιατί άλλη χαρά δεν πρόκειται να δεις (δις)

Unknown είπε...

Γεια σου ρε τρελιάρη διανοούμενε!

tragedian είπε...

@justelene:
Είδες κανά μάθημα χρηματιστηρίου πουθενά? Όχι, να μου το πεις δηλαδή μπας και μου διέφυγε...
Με το συμπάθειο, έτσι?