30 Απρ 2008

σκεφτομε και βαφω

Πασχας το χωριο.
Το Πασκα το περναο στο χωριο .Το χωριο μου το λενε Λαλα.το πασχα γεμιζεη από ξενους και αφτοκινιτα.Εμενα μαρεση που ερχοντε οι ξενοι αλλα ..δε ξερω κιολας αν μαρεση .Πιο πολύ μαρεσουν οι κατηκοι του χοριου.Οι ξενοι ερχοντε για να φανε τα αρνια του Πατουχα.ο πατουχας εινε βοσκος.Σφαζη αρνια και τα δινη να τα φαμε μετα.Δε κσερο ποσο τα δινη αλλα νομιζω ο,τι δε πλιρωνεται κιολας γιατι όταν ο πατερας μου του λεη «ποσο εχεη το αρνι πατουχα?» αυτος λεη «ασε θα με κερας του βραδ στου μαγαζι».βεβεα ο Πατουχας πινη ένα καφασι μπιρες στη καθισια του αρα
1αρνι= 1 καφασι μπιρες αμστελ.Αμα χαλασει το φως,ερχεται και το φτιαχνη ο Μπριζας.
Ο μπριζας εινε μαστορας στα ηλεκτρολογικα.Μια φορα που ειχε ερθεη να περαση κατι καλοδια στο ηπογειο του θειου μου του ΣοτοΜοτο 89,και ο θειος μου του ειπε για λεφτα αφτος στραβωσε ,γιατι δεν ηξερε ποσα να ζητηση.μετα του ειπε να παη ο θειος μου να του οργωση αβριο το χωραφι και πατσιζουνε.
ο θειος μου ο Σοτο μοτο 89,εχη τα περισσοτερρα χωραφια απολουςστοχοριο.,γιαφτο ολοι τον κοροιδεβουνε,γιατι δε τα προλαβενει όλα!! Όταν οι αλλοι καθονται τα μεσημερια το καλοκαιρι και πινουνε,αφτος περναη με το τρακτερ να «ποτιση»τοτε πεταγοντε ολοι και του φωναζουν «εεε μεγαλογεοκτημονα! ελα να σε κερασουμε μα μπιρα»,και αφτος τσαντιζετε και βριζει παναγιες.Ενα καλοκερι ειχε βαλει και πατατες ο αθεοφοβος και τον βοηθησαμε ολοι να τις μαζεψει ,και εγο και ο ξαδερφος μου και η μαναμου.Οταν ομος ηρθε ο εμπορος να τις αγορασει του ειπε ότι «δεν εινε καλες και θα του δοση μονο τα μισα λεφτα που σημφονησανε.
ο θειος μου του ειπε «αντε γαμησου,δε στις δινω» και τις βαλαμε ολες στο ηπογειο.Εγο εκλεγα από τα νεβρα γιατι ειχα χαση δεκα παιγνιδια μπαλα του λαχιστο για τις κολοπατατες.
εκεινη τη χρονια ολο το χοριο ετρογε πατατες για να τεληωσουν ,αλλα δε πεθανε κανενας από τις χαλασμενες πατατες.αρα μαλον ηταν καλες ή ο εμπορος τις ειδε με μισο ματι τις πατατες του θειου μου.ο Λουκος είναι ο Τρελος του χωριου.
Ο Λουκος εινε αφτος που..που μας φτιαχνη τα ποδηλατα,τη τηλεοραση,εινε κηνηγος,παιζει τερμα στην ομαδα,βαζη τα τσουβαλια με τις ελιες στις αποθηκες,βαφει τα σπιτια και κουβαλαη τσιμεντο.στο σπιτι του εχη παλιες τηλεορασης και ραδιοφονα.μια μερα που του ειχα παη το κιτρινο κασετοφονο να το φτιακσει γιατι μασαγε τις κασετες,όταν το πηρα πισο δε μασαγε τις κασετες αλλα ειχε αλαξει τα κουμπια,το πλει και το στοπ τα χε βαλη αναποδα,γιατι λεη στο δικο του το πλει το ειχε δεξια και ετσι ηταν σωστα.Αφτος πλιρωνετε με 2 καφασια μπιρες,και το βραδι στο μαγαζι εινε κοματια.Τοτε ερχετε και μου κανει το κολπο με το αναμενο τσιγαρο που το βαζη αναποδα στο στομα ,με τη καφτρα μεσα και δε κεγεται λεη.Εγο νομιζω ότι κεγεται αλλα εινε κοματια και δε το καταλαβενη,
Αλλα το ιδιο εινε αμα δε το καταλαβενης ότι καιγεσαι με το να μη καιγεσαι.
Ειχε κανη και πειρατικο σταθμο κε εβαζε τραγουδια,που επιανε σε ολο το χοριο,εκτος από ένα σπιτι που εινε πολύ μακρια από τη πλατεια.
το μαγαζι το εχη ο Λατζας και ο γιος του ο Ζβανας.που τον λεμε ετσι γιατι του αρεσουνε τα ζβαν που βαζουνε στη πηκιλια στο ουζο.οταν παραγκελνουνε ουζο και τα πηγαινη ο Ζβανας,τα ζβαν φευγουνε εξι και φτανουν στο τραπεζι δυο!γιατι τα τροη στο δρομο.αλλα τι να πης δικο του εινε το μαγαζι .το μεσημερη αμα πας για καφε και ο ζβανας δεν εχη πιει ακομα το δικο του,σου λεη φτιαξτον μονο σου ,και δε πληρονης τιποτα.
οι αλοι κατοικοι του χοριου είναι ο Παπεν,ο Τζερυ(με το σουπερμινιμαρκετ),ο Τσε,ο Ρηγας(πεζη χαρτια και μονος του),ο Μπαχλας,ο Γελαδογαμης,ο Κορακας κ.α.Αμα ροτησεις επιθετα δε τα ξερω.
ΤΙ Ξεκινισα να γραφω όμως?α ναι! το Πασκα στο χοριο…είναι μια μαλακια και μιση..γιατι ερχονται οι αθηναιοι με τις μπεμβε και μας λενε συνεχια τι ωρεο και γραφικο χοριουδακι που εχουμε,και τι ωρεα που ζουμε εμεις εδο και αφτοι είναι μεσα στα τσιμεντα και αναπννεουν καφσαερια κα ι ολο δουλεβουνε ενώ εμεις καθομαστε και περναμε ζωη και κοτες…μας ειρονευοντε κιολας τα μουνοπανα δηλαδη.
Γιατι όταν ηρθε ενας να φτιαξει σπιτι στο χοριο (εκανε και παρκιγκ ο μαλακας! λες και δε μπορη να βαλη τοκωλαμαξο του στην αβλη του σχολειου που τα βαζουνε ολοι)δεν ειπε στο Λουκο να του το βαψει αλλα εφερε μαστορες από την Αθηνα!
Τα’ΡΧΙΔΙ!!!

4 σχόλια:

mezcalin είπε...

Και επίσης, έχω να προσθέσω ότι κι εγώ όταν επισκέπτομαι χωριά σε διάφορες εκδρομές που πηγαίνω, κάνω μια από τα ίδια! Δηλαδή, αν πιάσω κουβέντα με κανέναν εστιάτορα (διότι δεν πάω για να περπατήσω στο δάσος και να ξεφύγω λιγάκι, πάω για να μασαμπουκώσω, λες και αυτό δε μπορώ να το κάνω στην Αθήνα), του λέω πως είναι γαμάτη η ζωή στο χωριό, αλλά στην πραγματικότητα τρέμει το κοκαλάκι μου και μόνο στην ιδέα του να μείνω σε χωριό! Αλλά τι να κάνουμε, αυτά έχουν οι δημόσιες σχέσεις! Πάντως, όσες φορές κι αν το έχω κάνει αυτό, ο καριόλης ο εστιάτορας δεν καλοπιάνεται, οπότε πληρώνω όλα τα (πολλά) τσίπουρα που έχω πάρει, χωρίς να υπάρχει ούτε ένα κερασμένο. Προφανώς, ο καριόλης εστιάτορας το ξέρει το κόλπο (είναι παλιός στην πιάτσα κι εγώ με τη σειρά μου δε λέω να εκσυγχρονιστώ λιγάκι), άρα τον πίνω. Δε βαριέσαι, ένας γαμημένος έμπορος είναι κι αυτός... σαν κι εμάς...
Κατά τ' άλλα, ουδεμία όρεξη έχω να εγείρω συζήτηση περί αγνότητας προθέσεων, όρων εμπορίου και παλαιότερων τέτοιων εμπειριών (ο louba μάλλον με καταλαβαίνει).
Τέλος, εύχομαι χρόνια πολλά (αρκεί να είναι ευτυχισμένα) και προτείνω όταν πηγαίνουμε σε χωριά να μην παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας στην αυλή του σχολείου, γιατί είναι αγενές. Όλοι θα πρέπει να τα τοποθετούμε στην κεντρική πλατεία με τον πλάτανο, για να μπορούν τα παιδάκια να παίζουν όμορφα και μαντρωμένα στην αυλή του σχολείου, που πλέον δε θα καταλαμβάνεται από τα άθλια και πολυαγαπημένα οχήματά μας.

solaris είπε...

Καλώς σας βρήκα και πάλι πουλάκια μου! Τι κάνετε ρε Αλήτες; Μάλλον τα περάσατε καλά και παραδοσιακά - βλέπω σχόλια (έστω και σκωπτικά)για χωριά και πασχαλινά μασαμπουκώματα και οινοποσίες. Το καλύτερο για μένα πάντως ήταν ότι ξέφυγα από την κολοδουλειά.
Νομίζω όμως ότι ήρθε η ώρα να αλλάξουν τις πασχαλινές μαρκίζες οι καλοί μας διαχειριστές.Άντε ρε παιδιά βάλτε κάτι άλλο - ήταν πολύ καλό το εξώφυλλο του Hara Kiri και το βιντεάκι από τον Τελευταίο Πειρασμό (μπράβο bastaka+forns) αλλά τώρα είναι επίκαιρα άλλα πράγματα.Επιλέξτε κατά το δοκούν!
Πιο λεπτομερειακά τώρα:

@Χοίρωνα
Για την έκθεση που έγραψες πέρνα με τον κηδεμόνα σου από το σχολείο - δεν θα την γλυτώσεις πάλι την αποβολή για ασέβεια παλιόπαιδο!
(Λίγο πιο)Σοβαρά τώρα, έχω να σου πω ότι δεν έχω ιδέα με τι ασχολείσαι για τα προς το ζην.Αν ασχολείσαι όμως με ο,τιδήποτε άλλο εκτός από την συγγραφή κειμένων,παράτα τα αμέσως και ξεκίνα να κάνεις αυτό για το οποίο είσαι φτιαγμένος: γίνε ο νέος Τσιφόρος/Μπουκόφσκι.Θα φροντίσω να σε μανατζάρω και να σε προωθήσω η ίδια σε κατάλληλα κυκλώματα - θυμάσαι πόσο ψηλά έφτασε η Μιμίκα Πούτσου με την καθοδήγησή μου!(Φυσικά τα κέρδη από τις πωλήσεις των μπεστ σέλλερς θα είναι 95%σολάρις και 5%χοίρωνας - άντε πάλι με κατάφερες μπαγάσικο).
Χοίρωνα σε πάμε (όπως θα έλεγε και ο Μακαριστός).

@mezcalin
Μικρέ μου mez χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα σε σένα και σε όλους μας (άκαιρες οι ευχές αλλά πιστεύω πάντα καλοδεχούμενες).
Και συμφωνώ μαζί σου: "...λέω πως είναι γαμάτη η ζωή στο χωριό, αλλά στην πραγματικότητα τρέμει το κοκαλάκι μου και μόνο στην ιδέα του να μείνω σε χωριό!"
Τελικά είμαστε όλοι ίδιοι.Έχουμε σκατοβολευτεί στις μεγαλουπόλεις και δεν τολμούμε να σκεφτούμε ότι υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι ζωής - ή μήπως όμως δεν υπάρχουν; Δεν ξέρω τι έχουν να πουν οι υπόλοιποι συνμπλόγγερς αλλά εγώ πάντα είμαι σε μια (υπαρξιακή) αγωνία: τι δουλειά έχω εγώ σε τούτη την πόλη;Κι η απάντηση είναι: και πού αλλού θα ήταν καλύτερα;Στη Λάρισα ή στο χωριό της Καρδίτσας ή ακόμα και μακριά από την Ελλάδα(αλλά πού;;;).Μάλλον το πρόβλημα μου λοιπόν δεν είναι η αστυφιλία αλλά η Ελλαδοφιλία.Για να μην το πάμε αλλού και παραδεχτώ το ανομολόγητο στον εαυτό μου: ότι στην πραγματικότητα δεν γουστάρω να μένω πουθενά μόνιμα και θα΄θελα να είχα ένα τροχόσπιτο και να πηγαίνω από δω κι από κει.Κι εδώ σταματάω να λέω ουτοπικές μαλακίες και ξαναγίνομαι η σοβαρή κυρία από την οποία δεν μπορώ να ξεφύγω με τίποτα. Αθήνα λοιπόν με διακοπές στα χωριά και η ζωή συνεχίζεται...(για να πάει πού είναι και πάλι το ερώτημα.

Στρατος "exoaptonkyklo" Ραπτοπουλος είπε...

Τρομερη η κειμεναρα σου φιλε.Την καταπια μονορουφι.Σκετος χειμαρος και τ απολαυσα μεχρι την τελευταια του σταγονα.Το καλυτερο "Πασχα" που διαβασα.Να σαι καλα.

Ανώνυμος είπε...

Ρε δεν ειπες για την φουρναρισσα την ΤαμταΣατα 666 που ειναι απο το Μπαγκλαντες και που αντι να πληρωσεις το ψωμι (γιατι ουτε αυτη παιρνει λεφτα)την κερνας 5 βαρελια γκινες που τα παραγγελνεις απευθειας απο την Ιρλανδια επειδη κατα βαθος εισαι ερωτευμενος μαζι της ε? Μηπως το επομενο κειμενακι σου να ειναι "περι ερωτος"? Δεν υπαρχει λογος να κρυβεσαι αλλο..
Ξερω,ξερω προσπαθοντας να μιμιθω τη γραφη σου γινομαι γελοιος τυπος, αλλα σε θαυμαζω τι να κανουμε..
Και παλι συγχαρητηρια!Ειλικρινα αυτην τη φορα